In essentie is smart charging, het opladen van de batterij maar je hebt zelf de mogelijkheid om de manier, het tijdstip van de dag, met welke snelheid dan je batterij opgeladen wordt te bepalen. Dit gaat natuurlijk weer samen met de variabele elektriciteitsprijs van bij de Smart Grid. Daarnaast kan men deze technologie dan ook gaan gebruiken voor het beheren van de opslag van elektriciteit met de batterijen van elektrische wagens zoals uitgelegd in The Smart Grid: Beyond the Concept. GE en Nissan zullen ze vooral richten op de volgende aspecten, namelijk het integreren van elektrische wagens met huizen en gebouwen en dan vooral voor de oplaadpunten. En daarnaast zullen ze onderzoeken wat het effect en de mogelijkheden zijn van het verbinden van elektrische wagens met het elektriciteitsnet.
Matt Nielsen, de projectleider van dit onderzoeksteam, omschrijft het doel van het onderzoek als volgt;
“Initially the small numbers of electric vehicles will not strain the grid;” however, there are a number of potential issues that must be studied and quantified, such as whether clusters of electric vehicles will tax the local electrical distribution system, including transformers. “The purpose of this program will be to quantify the impact through both modeling/simulation and actual experimental data… The good news is that the electrified transportation community has recognized these issues and is proactively developing solutions. Many of the utilities I have spoken with have active programs to make sure their networks and systems are ready for electric vehicles, and that they can provide a great experience for the customer.”
Elektrisch transport is een belangrijk focus gebied van GE's ecomagination initiatief en het algemeen onderzoek omtrent de Smart Grid en de bijhorende technologieën. Daarom heeft GE al meer dan $150 miljoen geïnvesteerd in verschillende technologieën waaronder ook voor betere batterijen.
Interessante blog!
BeantwoordenVerwijderen