Volgens de ontwerpers is de "Conceptual Age" net begonnen, dit sluit een beetje aan bij Conceptual Economie. Dit is de term die gebruikt wordt voor het feit dat door de globalisatie en het internet er veel minder klemtoon wordt gelegd op kennis en veel meer op innovatieve ideeën. Er wordt veel meer waarde gehecht aan artiesten, ontwerpers en andere creatieve mensen. En dit is niet alleen het geval bij het ontwerpen van producten en systemen, maar ook bij "business management" en "strategic planning".
In dit tijdperk zullen de creatieve en gevoelige, conceptuele denkers een zeer grote rol gaan spelen. Dus moet hierop tijdens hun opleiding ingespeeld worden. De mens verandert op vlak van technische en sociale intelligentie met een tempo dat het onderwijssysteem niet meer kan volgen. Maar hoe dan het onderwijs van de toekomst er gaat uit zien, kan natuurlijk door niemand voorspeld worden. Bijvoorbeeld door de opkomst van het internet, is het zo dat de leerkrachten niet meer de heerschappij over de kennis bezitten. Dus worden ze nu eigenlijk een soort van begeleiders ten opzichte van de studenten om de kennis op te nemen.
In dit tijdperk zullen de creatieve en gevoelige, conceptuele denkers een zeer grote rol gaan spelen. Dus moet hierop tijdens hun opleiding ingespeeld worden. De mens verandert op vlak van technische en sociale intelligentie met een tempo dat het onderwijssysteem niet meer kan volgen. Maar hoe dan het onderwijs van de toekomst er gaat uit zien, kan natuurlijk door niemand voorspeld worden. Bijvoorbeeld door de opkomst van het internet, is het zo dat de leerkrachten niet meer de heerschappij over de kennis bezitten. Dus worden ze nu eigenlijk een soort van begeleiders ten opzichte van de studenten om de kennis op te nemen.
Dus kunnen we zeggen dat in de scholen van de toekomst er altijd en overal de gepaste informatie ter beschikking zal zijn. De onderwijzers en leerlingen zullen in een soort netwerk actief zijn waarin men constant gaat bijleren en samenwerken. Dus in plaats van het memoriseren van kennis, is het dan belangrijk om te weten hoe je bepaalde informatie moet opzoeken en analyseren.
De Edumap is een ondersteuning voor de studenten van de "Conceptual Age". Er is dan interactie mogelijk met de leerkracht, tussen de leerlingen onderling en met tussen de digitale inhoud en de fysische objecten op de tafel. Hiermee ontdek je dan de mogelijkheden van de digitale wereld en leer je via deze weg werken en samenwerken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Klik rechts onder het commentaar-kader op "Aanmelden via e-mail" indien u via mail op de hoogte wilt blijven van de nieuwe reacties op deze post.