Dus zijn ze op zoek gegaan naar een nieuwe, betere brandstof van kerosine. Ze voorspellen dat er meerdere brandstoffen zullen zijn voor de vliegtuigen van de toekomst. Hun motoren zullen dan ook door deze verschillende brandstoffen kunnen aangedreven worden. Ze kijken onder andere uit naar waterstofgas (LH2) als brandstof. Omdat deze een veel grotere energetische dichtheid heeft dan kerosine. Maar de opslag en de productie van waterstofgas vragen dan wel voor nieuwe technologieën. Daarnaast zien ze biobrandstoffen, vloeibaar aardgas (GTL) en vloeibare steenkool (CTL) als de andere brandstoffen voor vliegtuigen. Dus de propellers zal worden aangedreven door een motor met 2 verschillende verbrandingskamers, de ene voor het waterstofgas en de andere voor de andere, fossiele brandstoffen.
Ook de verbranding gebeurt op een speciale manier, namelijk Flameless Combustion. Hierdoor worden er minder NOx gassen gevormd, zo'n 80% minder. Maar ook de CO2 uitstoot zou meer dan 50% lager liggen dan de conventionele methodes.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Klik rechts onder het commentaar-kader op "Aanmelden via e-mail" indien u via mail op de hoogte wilt blijven van de nieuwe reacties op deze post.