Earth Hour maakt deel uit van een internationale campagne van het WWF tegen de klimaatverandering. De bevolking, bedrijven én de overheid zullen op 27 maart 2010 een uur lang alle lichten doven om hun steun te betuigen aan de strijd tegen de klimaatverandering. Hiermee tonen we een positief statement aan onze wereldleiders.
Earth Hour is ontstaan als een lokaal initiatief van WWF-Australië in 2007. Toen deden in Sydney maar liefst 2,2 miljoen mensen het licht uit. Het jaar daarna deden er wereldwijd 50 miljoen mee aan deze campagne. Het derde jaar werd deden er nog meer mensen mee zo'n 500 miljoen in totaal waarvan 500.000 Belgen. En dit hopen ze het natuurlijk nog beter te doen.

Moet u dan werkelijk alle lichten uit doen?
Helemaal niet. De bedoeling van deze campagne is om de mensen en de bedrijven te laten zien hoe gemakkelijk het is om iets te doen om de gevolgen van de klimaatverandering te beperken. Dus Earth Hour wil u gewoon aanmoedigen om hen te steunen door alleen uw essentiële lichten aan te laten en de rest plus andere niet noodzakelijke toestellen uit te doen. En hiermee toon u aan dat je bereid bent om op lange termijn veranderingen te brengen in uw gewoonten.

Voor een paar sfeerbeelden van vorige edities van Earth Hour, check deze Slide Show.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Klik rechts onder het commentaar-kader op "Aanmelden via e-mail" indien u via mail op de hoogte wilt blijven van de nieuwe reacties op deze post.