Al 100 jaar lang werken verschillende industrieën rondom de transport sector samen omtrent zaken zoals de brandstof en de motor. Dit leidde tot een efficiënte ontwikkeling van de verbrandingsmotor voor transport-toepassingen. Maar grotendeels van de producenten van biobrandstoffen nemen niet deel in deze samenwerking tussen de verschillende takken van de industrie. Het rapport toont aan dat de huidige biobrandstof-industrie heel fragmentair is. Dit heeft een grote invloed op de geproduceerde brandstoffen. Over een aantal kwesties moet er eens diep nagedacht worden, zoals bijvoorbeeld de chemische samenstelling van de brandstoffen en de invloed ervan op de prestaties van de motor. Indien dit meer gedaan zou worden zouden er grote stappen gemaakt kunnen worden.
Het rapport is het resultaat van een workshop waarvan de deelnemers afkomstig waren uit allemaal verschillende takken van de transportindustrie. Maar niet alleen deelnemers uit de industrie waren aanwezig maar er waren ook deelnemers van de academische wereld en beleidsmakers van de overheid namen deel aan deze workshop. Dit initiatief werd georganiseerd door Sandia National Laboratories. Het doel van deze samenkomst was om manieren te bedenken die zouden leiden tot een snellere transitie van de fossiele brandstoffen naar deze biobrandstoffen. De deelnemers kwamen tot de conclusie dat er een aantal belangrijke punten zijn waarvan het noodzakelijk is dat deze geïntroduceerd worden bij de ontwikkeling van de volgende generatie biobrandstoffen voor de transportsector.
De conclusie was dat biobrandstoffen moeten voldoen aan drie criteria. Het eerste punt is dat ze proper moeten zijn. Hiermee bedoeld men dat ze minimum moeten voldoen aan de criteria voor aangewezen verontreinigende stoffen, opgesteld door het Environmental Protection Agency (EPA). Het EPA is het federale agentschap van de Verenigde Staten dat belast is met de bescherming van de volksgezondheid en de bescherming van het milieu. Het tweede criteria voor biobrandstoffen is dat ze duurzaam moeten zijn. Hiermee wordt bedoeld dat de CO2-uitstoot van de levenscyclus van de biobrandstoffen lager moet zijn dan die van de fossiele brandstoffen. Zodat het een zekerheid is dat wanneer men de biobrandstof gebruikt in plaats van de fossiele brandstof, dat er minder CO2 uitgestoten wordt. Het derde criteria voor de biobrandstoffen is dat ze compatibel moeten zijn. Dit wil zeggen dat deze gebruiken kunnen worden in de huidige en de toekomstige verbrandingsmotoren. Maar het is ook even belangrijk dat de biobrandstoffen van de huidige en toekomstige distributie infrastructuur gebruikt kunnen maken.
De deelnemers concludeerden onder andere ook dat een geconsolideerd, federaal gefinancierd onderzoeksprogramma voor biobrandstoffen en de geavanceerde motoren noodzakelijk is om een snellere transitie naar biobrandstoffen mogelijk te maken. Momenteel is er maar weinig of geen coördinatie in de ontwikkelingen in de biobrandstof-industrie. Door het invoeren van een dergelijke instelling is er wel coördinatie mogelijk. Het onderzoeksprogramma moet om te beginnen zeker de volgende vier aspecten invoeren. Namelijk als eerste moet er een modernisering van de testen, specificatie, en de certificering van alle brandstoffen komen. Het tweede aspect is dat er een planning komt voor het onderzoek en de ontwikkeling van de volgende generatie biobrandstoffen. Deze planning moet zorgen dat het onderzoek en de ontwikkeling samen gaat met de ontwikkeling van geavanceerde motoren. Het derde punt is dat er specifieke richtlijnen en doelstellingen opgesteld moeten worden voor de co-ontwikkeling van de biobrandstoffen en de geavanceerde motoren. Het vierde en laatste punt is de organisatie van een conferentie waar de leiders van de verschillende industrieën kunnen samenkomen om strategieën op te stellen en te bespreken omtrent biobrandstoffen en geavanceerde motor.
Het is belangrijk dat we gaan inzien welke de obstakels zijn die beletten dat biobrandstoffen op grote schaal hun weg vinden naar de commerciële markten. Indien men over deze aspecten geïnformeerd is dat kan men de biobrandstoffen gerichter gaan ontwikkelen. En ditzelfde is ook geldig voor de motoren waarvoor deze biobrandstoffen bestemd zijn.
via [share.sandia]
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Klik rechts onder het commentaar-kader op "Aanmelden via e-mail" indien u via mail op de hoogte wilt blijven van de nieuwe reacties op deze post.