De treinwagons, die hier afzonderlijk kunnen 'rijden', rijden dus langs een gelijkaardig traject als dat van een achtbaan, natuurlijk zonder loopings en dergelijke. Hierdoor heeft het geen last van files of de snelheidsbeperking op de wegen waardoor het een veel efficiënter transportmiddel wordt. En daarnaast is het zeer milieuvriendelijk want doordat het aangedreven wordt op elektriciteit heb je ook geen last van giftig uitlaatgassen.
Het aandrijving mechanisme is gebaseerd op magnetisch levitatie net als bij de reeds bestaande Maglev treinen, maar deze rijden wel namelijk op onderliggende of bovenhangende rails. Bij dit ontwerp is dit namelijk iets anders uitgewerkt. Het systeem dat de cabine verbind met de rails is hier een soort van vleugelsysteem. En deze 2 vleugels zijn verbonden met een soort ring die over 360° graden kan verdraaien ten opzichte van de cabine. Hierdoor kan men ook door smalle straatjes als men de rails dan verticaal ten opzichte van elkaar opstelt en blijft de cabine horizontaal hangen. En dit systeem zorgt er ook voor dat er veel kortere bochten kunnen genomen worden.
Doordat dit systeem hoog boven de grond hangt kan men simpel weg de gebouwen in de stad zelf gebruiken als halte waar passagier kunnen op- en afstappen.
via [thedesignblog]
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Klik rechts onder het commentaar-kader op "Aanmelden via e-mail" indien u via mail op de hoogte wilt blijven van de nieuwe reacties op deze post.