Dit komt doordat de autofabrikanten de capaciteit van de batterij zodanig vastleggen zodat deze nooit of zeer weinig meer dan 50% procent ontladen wordt. Of zoals zij het noemen een limit van 50% voor 'deep discharging'. Hiermee dachten ze een langere levensduur te verkrijgen voor de batterij. De limietwaarde voor deep discharging zal steeds meer en meer gaan verlegd worden naar een waarde die representatief is voor hoe de gebruiker met zijn batterij omgaat. Dit zal hoogstwaarschijnlijk dus leiden tot lichtere batterijen en hiermee krijg je een meer dan lineair groter bereik.
Nu dat de eerste generatie volop gelanceerd worden, zullen de makers meer en meer feedback krijgen en zullen ze het ontwerp zodanig kunnen gaan aanpassen zodat er een optimaal evenwicht is tussen capaciteit van de batterij en het bereik van de elektrische wagen. Het komt er dus op aan om de juiste limietgrens voor deep discharging te kunnen vastleggen. Het uitblijven van de tweede generatie batterijen zal geen al te lange tijd meer duren. Want nu al krijgen de fabrikanten bruikbare data van hun plug-in hybride wagens. Dus ze zijn nu al bezig met het onderzoek omtrent dit onderwerp.
via [earth2tech]
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Klik rechts onder het commentaar-kader op "Aanmelden via e-mail" indien u via mail op de hoogte wilt blijven van de nieuwe reacties op deze post.